Pràctica 2: Ruta dels comerços

Benvinguts un cop més al nostre blog. Avui aprendrem a utilitzar el Google Earth, tot creant una ruta pel nostre poble: Castelló d’Empúries.




Primer de tot, cercarem a l’ordinador el Google Earth. A continuació, escriurem en el cercador que trobarem a la part superior esquerra, el nom de la nostra escola: Escola Ruiz Amado. El centre educatiu serà el punt de partida del nostre recorregut.

Com podem observar, a la part superior del programa hi trobem diverses icones que ens permeten realitzar múltiples accions. La quarta icona, representada per tres punts connectats entre si, ens permetrà crear el recorregut pel nostre poble.

Fent clic a aquest botó, se’ns obrirà una finestra com a nou camí. El primer que farem serà nomenar el nostre recorregut. En el nostre cas hi escriurem: Ruta de comerços de Castelló d’Empúries. A continuació, començarem a crear el nostre recorregut clicant els diferents punts dels carrers que volem passar. La ruta començarà a l’escola, com hem dit anteriorment, i passarà pel nucli antic del poble, ja que ens volem fixar en els començos d’aquest.

ATENCIÓ! Cal tenir en compte la trajectòria dels carrers, ja que els punts que es marquen s’uneixen amb una línia recta i no s’adapta a les seves desviacions.

Un cop elaborat, es poden canviar les característiques de la línia que marca la ruta: l’amplada, el color, la forma i ens dóna informació dels quilòmetres realitzats.

Si es vol, a la part lateral dreta, es troba una icona representada per un ninot de color taronja. Si el cliquem i l’arrosseguem al punt de partida ens permetrà observar la ruta en primera persona. En ser un recorregut que passa pel nucli antic, ens hem trobat que no es pot utilitzar Street View en alguns carrers del poble, ja que aquests són molt estrets.

Un cop feta aquesta activitat, sortirem al carrer amb els alumnes i durem a terme el recorregut. Els infants hauran de fixar-se en els diferents comerços que s’aniran trobant al llarg del recorregut. A més, hauran de fotografiar-los i preguntar als treballadors quants anys porta el començ en actiu, els serveix que ofereixen i els canvis que hi ha hagut al llarg del temps.

Un cop recopilada tota la informació necessària, tornarem a l’aula. Seguirem treballant amb el Google Earth i afegirem a la ruta els diferents comerços observats, tot marcant-los amb indicadors. Per a fer-ho, clicarem la icona representada per una xinxeta groga situada a la part superior esquerra. Aquesta icona ens permetrà marcar els diferents comerços i afegir la informació recollida. A cada indicador s’hi trobarà una descripció del comerç i una fotografia adjunta.


I ja ho tenim! Aquest és el nostre resultat. Què us ha semblat? Us esperem a la pròxima entrada del blog. Fins aviat! 

2 comentaris:

  1. US deixem l'enllaç per accedir a l'avaluació del blog!
    https://docs.google.com/document/d/1UJ0k0FY7WAv-yuD9QfEOR-zHrtEu-5eN0pnxaqUZqms/edit?usp=sharing

    ResponElimina
  2. Hola noies, en primer lloc ens agradaria dir-vos que ens ha agradat molt aquest vídeo, ja que serveix com a tutorial i com a explicació de l’activitat pels nens fet que fa molt més entenedora la pràctica 2. No obstant, a la rúbrica tenim en compte si hi ha una presentació i justificació educativa de l’activitat i, en el vostre cas no hi és en extensió. Per aquest motiu, us animem que de cara a la pròxima activitat ho tingueu present.

    Molt bona feina!


    Blog de Camprodon.

    https://drive.google.com/file/d/0B2YB8wTpJeATdzNfaDVhUmJYc19EWEVYN0p4ZXhYanpHZXRr/view?usp=sharing

    ResponElimina