Pràctica 1: El relleu



Avui us presentem dues activitats per poder treballar el relleu de la nostra zona, Castelló d'Empúries, a través de mapes. Si voleu saber de què tracten, a continuació us les expliquem.

Acivitat 1

Amb aquesta activitat pretenem que els alumnes sàpiguen situar en el seu territori els elements principals que el formen. Així doncs, se'ls demanarà que localitzin determinades poblacions i accidents geogràfics de la zona en el mapa. A més, per tal de fer-ho més visual i dinàmic, també farem que pintin els rius, el mar i les muntanyes. 

A continuació, adjuntem la fitxa que els alumnes hauran de realitzar per dur a terme la primera activitat.


D'aquesta manera, els nens hauran de seguir les consignes que els marca la fitxa.

Finalment, us mostrem un exemple del resultat final esperat. 




Activitat 2

Amb aquesta activitat pretenem que els alumnes es facin una mera idea de l'altitud de les diferents zones del territori. 
Per fer-ho, hem buscar un mapa topogràfic que ens permetia veure, distingir i dibuixar tres nivells diferents d'altitud: un primer nivell entre els 0 i els 50 metres, un segon nivell entre els 50 i els 100 metres, i un últim nivell a partir de 100 metres. Aquests tres nivells els hem diferenciat amb tres colors de plastilina: groc, verd i taronja, respectivament. 
Així doncs, a continuació us adjuntem un vídeo en el qual s'explica detalladament tots els passos que hem seguit per tal de dur a terme aquesta activitat.




I fins aquí l'entrada d'avui, esperem que hàgiu gaudit tant o més que nosaltres, i sobretot que us hagi servit. Fins aviat!

2 comentaris:

  1. Visualment és agradable veure la presentació de la vostra proposta d'activitat a seguir.

    Primer de tot, cal dir que els mapes que heu creat i treballat són adequats per Primària i estan contextualitzats entorn dels infants, ja que aquests treballen les corbes de nivell gràcies al seu poble, el qual és molt important per ells (focus d'interès immediat). No obstant això, una possible millora per a l'activitat seria afegir el mapa real del qual heu fet el croquis.

    Pel que fa a l'ordre dels passos de l'activitat sencera, segueix un ordre i un fil conductor que permet desenvolupar la sessió, la qual està dotada d'una planificació prèvia molt ben feta. El vocabulari que s'utilitza en tot moment, tant en el text escrit com en l'oral, és adequat i clar, sense distorsions ni fets que impliquin un alt grau de concentració.

    Pel que fa al vídeo, hi ha un bon muntatge i converteix tota l'explicació en amena. És bo que els infants tinguin un referent o model per a dur a terme una activitat semblant. Està clar que s'hi treballen clarament les socials, pels objectius principals que us marqueu a l'hora de fer les parts de l'activitat. Si els alumnes acabessin portant a terme tota l'activitat tal com l'heu explicat i creessin un producte final com el vídeo, seria molt enriquidor i uniria transversalment diferents àmbits curriculars.

    Per concloure, volem dir que és una activitat competencial que dóna les eines necessàries als infants per dur-la a terme i que segur que els deixarà constància en alguna part del seu cervell. No tenim res més a dir que: MOLT BONA FEINA!

    ResponElimina
  2. Bon dia noies! Som en Juanjo, la Laia, l'Ester, la Carla i la Mireia i aquí us deixem la nostra avaluació!

    Heu plantejat aquesta activitat de forma molt correcta i entenedora, els passos a seguir són clars i senzills i permet anar treballant amb aquests dos mapes sense gaires dificultats. Creiem que els mapes estan ben dibuixats i són aptes per treballar a educació primària. També ens agrada la quantitat de llocs que heu de situar, ja que si n’hi ha masses, el mapa queda visualment massa ple, amb la quantitat que heu escollit, es marquen els punts més importants però també permet observar el mapa sense complicacions.

    La segona activitat està molt ben detallada i amb l’ajuda del vídeo ens podem fer una idea de com és la realització d’aquest mapa. Ens ha agradat molt que amb la plastilina quedin les corbes de nivell tan visuals, ja que així ens podem fer una idea de la diferenciació de l’alçada de la zona. El que us recomenaríem és que adjunteu el mapa de corbes de nivell en blanc, per si s’ha de fer l’activitat que el puguem aconseguir. Molt bona feina noies!

    La vostra nota numèrica és 8’5!

    ResponElimina